مازوخیسم و سادومازوخیسم چیست؟

مازوخیسم و سادومازوخیسم چیست؟ مازوخیسم چیست؟ سوء استفاده که به عنوان سادومازوخیسم نیز شناخته می شود، زمانی است که فرد با صدمه زدن، تحقیر یا بی احترامی به دیگران یا با صدمه دیده شدن و تحقیر شدن توسط افراد دیگر احساس رضایت روحی می کند. فرد مبتلا به این ناهنجاری از آسیب رساندن به دیگری لذت می برد و راضی می شود.

حالت های افراد سادومازوخیسم

حالات سادومازوخیست ها بسیاری از افرادی که از سادومازوخیسم رنج می برند چهار ویژگی مشترک دارند:

  • قلدری و رفتار بیش از حد مردانه.
  •  آزار و اذیت یا شکار شدن
  • محدودیت فیزیکی شخص دیگری.
  • تحقیر شدن یا سرکوب شدن

مازوخیسم و سادومازوخیسم چیست؟

کلمه “سادومازوخیسم” از این واقعیت ناشی می شود که هم آزار جنسی و هم آزار و اذیتی که در یک دوره زمانی طولانی رخ می دهد مزمن در نظر گرفته می شود. قربانی ممکن است در موارد شدید چنین رفتاری بمیرد یا صدمات جدی ببیند. 

ریشه واژه سادومازخیسم

تعداد کمی از پزشکان و متخصصان می پذیرند که پایه های فرصت و آزادی خواهی را باید از جوانی و شغل عناصر ارگانیک جستجو کرد. فرد بدسرپرست در مورد آزار و اذیت، تحقیر و ضرب و شتم شدن، رضایت روحی پیدا می کند و خیالات دوران کودکی خود را در سر می پروراند. زنان بسیار بیشتر از مردان آن را دارند.

مازوخیسم، خیال‌پردازی‌ها، سادومازوخیسم، آزار و اذیت مردان و زنان – آزار جنسی بسیاری از افراد در تعاملات جنسی خود رفتارهای دردناکی مانند نیشگون گرفتن، گاز گرفتن و سیلی زدن را انجام می‌دهند. شدت لذت جنسی زمانی افزایش می یابد که هر دو طرف از آن لذت ببرند.

از سوی دیگر، افرادی که مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، معمولاً به‌جای رفتارهای خفیف دردناک، خشونت‌آمیز رفتار می‌کنند. می تواند با فعالیت جنسی سرگرم شود. وقتی آزارگر دیگران را تحقیر یا آزار می دهد، بزرگترین لذت جنسی خود را تجربه می کند. رضایت جنسی فرد آزارگر به آسیب، تحقیر و بدرفتاری توسط افراد دیگر بستگی دارد.

آزارگری – آزار طلبی جنسی

نشان دادن و تحریک در روابط غیر همجنس و غیر همجنس اتفاق می افتد، رفتار ناپسند و تحریک آمیز قابل توجه نیست و هنوز در حال بررسی است.

انواع مازوخیسم شدت و ضعف انحراف مازوخیستی را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

انواع مازوخیسم

مازوخیسم روانی در مازوخیسم روانی، فرد مبتلا به آسیب و آزار و اذیت ذهنی و کلامی که به تمسخر، شنیدن توهین‌های کلامی و تحقیر نیز معروف است، می‌خواهد.

مازوخیسم روانی

مازوخیسم عاطفی به خودی خود شامل افرادی می شود که سعی می کنند این انحراف را بیندیشند و تصور کنند. مازوخیسم زمانی است که شخصی در مورد آزار و اذیت و تحقیر در زندگی واقعی خیال پردازی می کند. برخی از افرادی که مازوخیسم دارند از خیال پردازی در این مورد لذت می برند.

مازوخیسم احساسی

مازوخیسم فیزیولوژیکی شدیدترین و خطرناک ترین شکل مازوخیسم است. قربانی را نمی توان تنها با آزار و اذیت فیزیکی و کلامی ارضا کرد. در این نوع مازوخیسم، قربانی علاوه بر آسیب روانی، می‌خواهد از آسیب جسمی و آزار و اذیت لذت ببرد. خودزنی، تنبیه بدنی و شکنجه توسط فرد یا دیگران نمونه هایی از این آسیب هاست.

مازوخیسم فیزیولوژیکی

توجه به این امر بسیار مهم است زیرا شرایط فوق در زندگی جنسی برخی افراد رخ می دهد. تا زمانی که نرمال هستند و از حد طبیعی فراتر نمی روند، طبیعی هستند. اما اگر به شکل غیرعادی یا افراطی ظاهر شوند، به تدریج تبدیل به عادت می شوند و متوجه می شوند که با هم متفاوت هستند.

آزار و اذیت، تحقیر، رنج و درمان ضعیف چه زمانی فرد شروع به خودآزاری می کند؟ مازوخیسم و خودآزاری می تواند هر فردی را از کودکی تا پیری تحت تاثیر قرار دهد، اما افراد جوان و میانسال معمولا از این اختلال رنج می برند.

با یک مازوخیست چگونه باید برخورد کرد؟

درمان مازوخیسم  هیپنوتیزم درمانی با نفوذ به ناخودآگاه تاثیر بسزایی در درمان سادومازوخیسم جنسی و مازوخیسم جنسی دارد. با آنها صحبت کنید درک بیمار اعتماد به آنها کشف عوامل آسیب رساندن به خود اعتماد به نفس به آنها گفتن با دقت به دیگران می باشد.

Write a comment